logo Jawa Dobře utajený příchod
Jawa 660 Sportard

   Jawa 660 Sportard je jedním z nejnovějších počinů společnosti Jawa. Je škoda, že o sobě nedává společnost více vědět a málo kdo se tak můžete dozvědět, co se u ní děje nového. Na rozdíl od konkurenčních značek se tak o tom, že do světa pustila zbrusu nový motocykl, takřka nemám možnost dozvědět.


  Částečný úpadek
Jawa 660 Sportard

   Jawa je kultovní českou značkou již po dlouhá léta, avšak v posledních letech zažívala částečný úpadek způsobený nízkým zájmem o její stroje. Zejména mladší generace si Jawu spojuje s rozpadajícími se letitými stroji a dává tak přednost konkurenčním strojům. Od svých počátků však Jawa prošla zásadním vývojem, a tak její nejnovější modely patří mezi vysoce kvalitní stroje.


  Prototyp známe dlouho

   Prototyp modelu Jawa 660 Sportard se objevil již v roce 2009. Pak se po něm však slehla zem, a to i přes neustálé dotazy příznivců značky. O motocyklu však nebylo nikde ani slyšet, a tak mnozí již přestali doufat, že se skutečně vůbec začne vyrábět.


  Již měsíc v prodeji

   O to větší je překvapení, že Jawa 660 Sportard skutečně existuje. A co více – již přes měsíc se prodává a objevila se na výstavách v zahraničí. V České republice přitom proběhly dvě výstavy motocyklů nedávno a ani na jedné nám Jawa svou novinku neukázala. Prodejní cena by se měla pohybovat okolo 168 000 Kč.


  Poháněna italským motorem

   Jawa 660 Sportard je poháněna jednoválcovým motorem Minarelli o zdvihovém objemu 660 ccm a s výkonem 48 koňských sil při 6 500 ot. / min. Motor je spojen s pětistupňovou převodovkou. Váha stroje je poměrně nízká, váží 198 kg. Do palivové nádrže můžete natankovat až 15 litrů paliva. Stroj je posazen na 17“ kola.


  Komponenty nejen z Čech

   Nová Jawa však není ryze českým motocyklem, využito bylo i mnoho zahraničních dílů. Z Itálie dorazily motor, přední teleskopická vidlice i tlumící jednotka. Z Japonska pak další díly, tentokrát vstřikování a airbox. Nechybí ani díly z Německa – chladič a ráfky kol či z Číny – odtamtud pochází brzdy. Z české kotliny pak pochází rám, výfukový systém, sedadlo a několik málo dalších dílů.


  Snad o sobě dá Jawa vědět

   Je škoda, že Jawa nedělá více kroků pro to, aby o ní bylo slyšet. Jejích fanoušků není málo a jistě by uvítali, kdyby mohli mít o novinkách, ať těch vydaných či teprve připravovaných, větší přehled. Doufejme, že se tato situace již brzy zlepší a Jawa bude o dění ve své společnosti dávat vědět častěji.


Autor : Michaela Jawa-club.com, 15.4.2011


Jawa 660 Sportard