logo Jawa První fotky prototypu
Jawa 250 4T

  Podařilo se nám získat první fotky nové čtyřtaktní Jawy 250. Stroj, který bude představen na výstavě Motocykl 2007 bude mít cenovku 65 000 Kč. Zatím jsou ovšem vyrobeny pouze dva kusy – červený a testovací černý, který brázdí středočeské silnice, kde jsme ho též načapali po prvních ujetých 300 kilometrech! Do výstavy Motocykl se zcela jistě ještě mnohé změní. Sami uvidíte, že spousta věcí je ještě ve vývoji. Nicméně pojďme se podívat, co se testuje teď...

  Motor je v rámu uložen natvrdo a při vyšších otáčkách produkuje šílené vibrace až do řídítek. Takové nedokázala vyrobit ani žádná stará 350. Tohle bude určitě jedna z prvních věcí, na které se bude ještě intenzivně pracovat. Ve finále se pravděpodobně setkáme se silentbloky, těžko se bude zasahovat do konstrukce motoru.

Jawa 250 4T Přední kotoučová brzda je z Jawy 650 stejně jako snímač rychlosti.
Zadní bubnová brzda je pracovně evidentně z 'třiapůle', ovšem ovládaná táhlem. Staré známé řešení spínače brzdového světla by si už také zasloužilo nějakou inovaci. Uvidíme, zda se jí novinka ještě dočká.
Objevila se šroubovaná rozeta. Jawa 250 4T
Čínský produkt je vyšperkován spoustou rádobychromování. Místo dvou lanek ovládání klapky karburátoru jen jedno. Druhé pracovně nahradila gumička. MacGyver by čuměl. Do výstavy se v Týnci určitě polepší.
Do výroby se pravděpodobně nedostane dvojice karburátorů. Jednak by to bylo drahé a jeden karburátor se také snadněji seřizuje. Analogové budíky jsou na první pohled celkem pěkné. Digitální ukazatel ujeté vzdálenosti a hodiny nejsou ale, vzhledem ke své velikosti, příliš čitelné. Ručička rychloměru zatím příliš nefunguje.
Jawa 250 4T Přední světlo v chromu nevypadá zle. Ale se štítkem se hodí spíš na chopperovitější stroj.

  Tak jak se vám líbí? Je to v podstatě zase další puzzle z kdečeho, co už se někde použilo, "vylepšeno" o motor a pár součástek made in China. Ani nejsem překvapen...

iDragons 14.1.2007